Tuesday 2 August 2016

CALPIS Minuman Susu Kultur Pertama Jepun

assalamualaikum...

sape penah nengok iklan nih?

aku dah nengok iklan ni patbelas juta kali dah tapi sekali pon tak pernah rase air die. pe rase die, sedap ke tak, best sangat ke air ni, mahai ke tidak. banyak betoi persoalan yang ade dalam otak nih, kah !

tapi bila aku try air ni, terus jatuh cinta. wahhhh kelas kau air, berjaya buat aku jatuh cinta cintun ngan hang. tu pon kawan husben aku yang belikan. lau aku nak beli memang tak ah, banyak sangat persoalan kan. die beli perisa asli. sebelum minum tu belek-belek dulu botol die. sedap ke air ni? pastu kawan husben aku tanye, "tak penah minum ke air ni?" "emmm tak." "huhhh, sedih."

hamboiii kemahen ayat die tau, sentap ai. pas die cakap cenggitu terus aku bukak minum. da masuk tekak dua tiga teguk, perghhhh bessttttt giler air ni wehhh. rase nak gi share ngan jiran sebelah, ajak die join skali. okayy tipu jer. benda sedap gini mane boleh share. ngan husben aku pon aku tak share. kihkih

terus ari ni dengan gembiranye gi kedai beli lagi. tapi takde plak perisa asli. ade perisa anggur jer. hokay la tu, boleh try mane tau sedap jugak kan. 

susu calpis perisa anggur. yummy ! ~@^_^@~

yang ni pon sedap jugak, lebih kurang je rase die cume yang ni ade rase masam-masam anggur sikit. nanti aku nak beli perasa mangga pulekkk. botol besar 1 liter pon hadoo, boleh la minum sampai puas. berbeza ngan susu kultur yang lain. sedut patlima kali dah habes, tak puas ai minum. 






No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..