Wednesday 17 August 2016

Quotes of the day - Bob Marley


aku suka ngan kata-kata dari bob marley ni. kebanyakan orang skang ni suka sangat judge life orang macam diri die tu bagos sangat. especially keyboard warriors. tak tau ah ape yang dorang nak perjuangkan sebenarnye. duk merapu meraban kat ig orang contohnya. duk komen segala macam, lagak macam kenal orang tu luar dalam. hoi, engko tu hebat sangat ke? 

tak semua kehidupan orang tu sempurna. kadang kiter nampak die happy sangat tapi rupanya macam-macam dugaan die nak kena hadap. senyum adalah terapi terbaik untuk menghilangkan tekanan dan melupakan masalah walaupun sekejap. 

contoh terdekat macam kakak aku. anak die sakit barah otak lau aku tak silap. kesian die, lau kiter kiter yang takde kat tempat die ni boleh ke hadap semua tu? aku yang balik setaon sekali pon mgalir air mata nengok die apatah lagi mak die yang ari ari tengok die. kekuatan dalaman tu yang penting and die pon redho ngan dugaan yang die dapat tu.

sebab tu hidup ni janganla sibuk nak judge hidup orang. nak mengata macam macam kat orang. korang tak rase boleh la cakap macam macam kan. aku pon pernah kena camni. sebok sangat nak ambik tau hal aku, pasal life aku tapi life die camne plak? tak terjage pon sebab syok sangat amek port pasai aku. belum jadi retis lagi, kahkah. 

sebelum tuding jari kat orang, tengok dulu tangan tu bersih ke idokkk. sebelum cek pasai kain orang koyak ke tak, cube tengok kain sendiri dulu, takot terkoyak depan orang. lagi malu kan? Y(^_^)Y

2 comments:

  1. Ya Allah.. Agar kakak Ain kuat menghadapi setiap dugaan dan cabaran.. Betul.. Kita tengok orang tu nampak bahagia, tapi kita tak tahu dugaan yang dia tempuh untuk bahagia.

    Kita tengok orang ni kaya.. Tapi, kita tak tahu dugaan dan cabaran orang tu untuk kaya..

    Pergi mana-mana pun, kita akan jumpa orang yg suka judge..

    ReplyDelete
  2. thanks mama reen. doakanlah anak buah ain cepat sembuh, sedih sangat tengok die.. betoi tu, tak semua yang gembira tu takde masalah dalam idup die. susah kan lau hidup dikelilingi ngan orang orang camni. tak pernah senang ngan hidup orang lain, ade je yg tak kena kat mate die..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca..