Wednesday 14 September 2016

Mengantuk

Masyaallah, ngantok giler babun aku ari ni. siap tersengguk sengguk aku kat meja. apekehal ntah. cenggini ah bile takde keje nak buat, nak layan movie cam over plak bile bos ade neh, kihkih. redo jelah bile tengok muka sendiri berbirat birat ngan segala garisan yang ado bila tertido tadi. tengah duduk tegak pon boleh tido, acaner tu. lau bagi tilam kompem mase nih pon aku tak bangun lagi. tambah plak ade aircond, lagi ah berganda2 syok dia.

agak2 bos lalu kat bilik uh terus tegak bijik mate. haaa ko boleh buat cenggitu? kahkah. punye la tak tahan, siap pegang pen conteng2 buku tapi hareemmmmm. taktik tu langsung tak menjadik. pen kemana, buku kemana. aku nih dah kompem2 syok dalam mimpi. alih2 decide nak tido dalam lima minit. memang lau tak tido, sampai balik karang syaitonnn ni menghasut. jahat betoi. tapi tang lima minit tu, nan hado jela. tiada maknanya bagi aku lima minit tu, lekat celah gigi jer. kehkeh.

patot ah kawan aku cakap aku nih kuat tido. kat mana2 pon aku boleh tido uollsss. nasib baik tengah mandi tuh tak tertido sekali, lau tak naya je mati lemas dalam bilik air sendiri. dulu masa study ade ah sorang roomate aku nih. dia bangun punye ah awal, konon taknak berebut tandas ah. tapi bila dia masuk, patbelas orang kat belakang dah siap mandi, tapi dia tak keluar2 lagi. aku tak tau ah ape yang dia buat dalam tu, bertapa ke, sambung tido balik ke pon aku tak tau. tapi kitorang syak die sambung tido balik sebab bilik air kan sejuk. lagi ah syok nak tido, kahkah. kejam kan kawan2 dia nih. sebab tu kitorang nak siap awal, jangan bagi dia masuk dulu. lau tak mau sejam dua jugak ah nak tunggu dia keluar.

nak citer lagi pasal bilik air nih, roomate aku jugak. ade student india nih, ade la tiga empat orang. aku memang tak paham betoi ngan perangai dorang tu. korang bayangkan bila nak gi mandi je bawak fon. tengah mandi boleh bergayut. ko ghase?? memang tebiat dorang cenggini ke or memang dorang je yang buang tebiat? kitorang ape lagi, mengumpat ah atas katil. ape punye giler gayut dalam bilik air, tengah mandi pulak tu. si boipren tuh takleh tunggu awek depa siap mandi dulu ke? macam ah lepas mandi takleh gayut. tapi memang kelakar ah, macam2 andaian kitorang buat. hahahahaha. peace yoo !

hilang ngantok aku nengok jebon empat ekor ni. rase nak hempok2 pakai tong gas. 

hokay ni sistur bagi tips untuk mengelakkan diri dari mengantuk kat ofis. try lah, sistur baru nak try nih. yelah, dah petang cenggini elok la try ye dak, time2 cenggini ah waktu kemuncak mengantuk. ewahhhh pandai2 je aku buat teori sendiri.


tapi kalau yang memang jenis kaki tido, buat lah lompat kijang, lari berpagar sekalipon, akan tido jugak nanti. hahhaha. bye ! 

1 comment:

Terima kasih sudi baca..