Thursday 27 October 2016

Saat paling menakutkan masa sekolah dulu...

Assalamualaikum...

Ngeh ngehh ngehhhh.. Tajuk blog pon dh sama panjang ngan citer aku.. Okay ari ni nak citer pengalaman or saat saat yang paling menakutkan masa kat sekolah dulu. Setiap orang mesti ada pengalaman masing masing kan. Ada yang takot ngan cikgu disiplin la, takot ngan ustaz la, takot ngan makcik kantin la. Tapi aku tak takot pon ngan cikgu disiplin sebab aku tak pernah buat salah pon, huahua.  Sooo kenapa aku perlu takot. Aku seorang pelajar yang budiman hokay.. ヽ(´▽`)/

Masa sekolah dulu aku paling benci bila van klinik datang. Kalau dah van dia datang tu maknanya nak cek gigi lah kan, takkan nak buat kenduri plak. Dari tadika sampai ke form 6, pantang betoi aku. Memang anti giler ah ngan dokter gigi nih. Masa tadika dulu bila nurse panggil aku buat dekk je sambil baca buku. Aihhh tetibe pandai pulak masa tu, hahhahaha. Sampai kena tarik bagai ngan cikgu. Aku duduk atas kerusi dia pon dah seram, tak bunyi segala mesin yang dorang angkut lagi. Memang macam macam ragam ah masa tu, budak budak lagi kan..

Sampaikan bila aku sakit gigi kat rumah pon aku tahan gitu je. Bila mak bawak gi klinik, memang meraung satu klinik tu dengar. Dokter siap  pujuk merayu bagai, macam macam hadiah nak bagi tapi aku punye keras hati, lantak lah situ. Aku nak balikkk jugak. Mak aku pon pasrahkan jelah. ╮(╯_╰)╭

Tapi bila dah masuk sekolah rendah, kena behave sikit. Dah besar kan, hikhik. Tapi nangesss jugak. Aku bila kena ramai ramai kat sekolah takpe lagi tapi bila dia datang kali kedua panggil beberapa kerat je pastu angkut gi klinik tu yang aku stress. Ingat lagi masa tu ada sorang budak pompuan ni kena gi skali ngan aku, dia tau aku takot. Dia pon bagi la semangat kat aku, jangan takot, tak sakit pon bila kena cucuk, macam kena gigit semut je. Tapi bila dah sampai klinik, dia yang nangis dulu. Hhahahahhha,hazabedah betoi. Tapi mungkin dia pon nak tenangkan hati dia jugak masa tu.

Pastu masa form 2 ke form 3 camto, aku kena jugak. Masa tu kena cabut gigi bawah sebab berlubang. Memang sebak habis dah, abang abang senior plak ramai kat luar yang tengok. Malu ah kalau nangis, jatuh saham aku, muehehehe. Tapi nasib baik la abang angkat aku a.k.a pujaan hati tak kesampaian datang bagi moral support. terus hilang sakitnye. Hikhikhik. Gedik shangatttt.. -_-!

Masa form 4 pon kena jugak. Arghhhh teruknya gigi aku. Masa form 4 tu kena tampal pulak. Ni lah akibatnya kalau kecik kecik penakot, kena tanggung bila dah besar. Aku memang penakot giler so kena ade orang yang teman aku. Masa tu ramai jugak ah geng kelas aku teman, terharu sangat. Haahahaha. Air mata tak payah nak cakap ah, kalau tadah mau penuh satu baldi. Bukan sebab terharu ke ape tapi sebab sakit. Terharu lain citer, hehehehee.

So bila dah besar panjang ni memang mak aku pon dah paham sangat dah. Kalau aku sakit kepala ke demam ke laju je aku cakap. Tapi kalau aku sakit gigi, memang aku tahan gitu jelah. Sakit wei, rasa nak tumbuk je semua gigi yang ada. Aku tahan nangis dalam bilik siap serkup muka ngan bantal lagi sebab taknak bagi mak ayah dengar aku nangis. Tapi naluri mak kan, macam tau je aku tengah sakit. Ayah pulak siap beli ubat sakit gigi spare banyak banyak kat umah untuk anak bertuah dia ni. (❁´‿`❁)

Perangai takot aku kat dokter gigi still ada sampai skang. Tak tau lah aku nak buat macam mana. Lau sakit telan painkiller. Nak gi cabut ke apa memang tak ah aku pergi. <(‾︶‾)>


van yang menghantui hidupku... (ノ^_^)ノ

kalau dapat nurse cantik macam ni, aku akan pertimbangkan. hahahaha. aduhhhh cik salmah baru pulang dari kerja.. ღ˘‿˘ற꒱



No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..