Tuesday 18 October 2016

Serangan Pepijat

Assalamualaikum...

korang kenal tak menatang ni? cer teka.. kihkih

geli pulak tengok lelame, wekkkssss

ni ah pepijat ye anak anak sekalian, kot ah ade yang tak tau kan. huhu. menatang ini selalunya ada kat tilam, bantal yang berkurun tak cuci, kat celah celah kayu. aku bukan nak citer pasal kesaintifiknye menatang ini tapi nak citer pengalaman buruk aku bile kena serang ngan menatang ni. hazabedah ah bile kena nih, sampai ke sepital aku.

btw mase kena nih aku duk umah mak angkat aku. first time lak tuh kena. mula-mula aku ingat kena gigit nyamuk je sebab menatang ni memang halus ah, lari pulak laju berdesup. macam mane nak perasan. lagipun kulit aku nih jenis sensitif sikit, kena nyamuk ke, semut ke terus naik merah-merah. kang bila digaru merebak ah dia.

mase tu badan da naik bijik bijik merah, da macam kena gigit nyamuk. buat rilek agi, tapi gatai giler. terseksa rasenye bila nak digaru je 24jam. letak bedak satu botol pon tak jalan, mak angkat aku cakap jangan garu nanti makin banyak. malam tuh aku tido berselimut satu badan, konon tak nak kena serang lagi ah. ehhh pagi esoknye bertambah pulak kat tempat lain. mase tu rase nak ambik berus jamban je nak garu. habis satu badan wei. engko rase?? rase nak tampo orang pon ade mase tu. mana taknye bile engko sorang je yang kena, orang lain sedap bergumbira bersenang lenang padahal dorang pon same jugak pakai bantal yang same. apehalll doo. stressss mak jemah

ayah angkat aku siap bawak gi berubat lagi, kena sapu kunyit satu badan. oiii dah rase macam nak campak diri sendiri dalam kuali je, goreng garing garing bagi dorang makan. pastu dengan pasrahnye aku balik rumah aku. mak aku tengok terkejot die. nih perang ngan nyamuk mane sampai teruk cenggitu sekali. malam tu aku memang tak tahan sangat dah, mak aku kol abang ipar suruh anta aku gi sepital, masuk kecemasan engko. betapa dahsyattttnye kesan menatang ni kat badan aku. dokter cakap aku ni alergik makanan. oiiii aku tak pernah alergik tau, main bedal je semua benda. tetibe je buat kesimpulan gitu. masa dokter tengok badan aku kekuningan tuh dia tanya aku letak kunyit ke. malu giler rase nak sorok muka dalam baju. kunyit kalau kiter basuh memang lambat ah nak tanggal. nyesal aku ikot pe yang tukang berubat tu cakap. last sekali aku kena tahan kat wad sebab dorang takot aku ada bengkak dalaman. masa tu lau tengok rupa aku memang dah tak berupa dah ngan bengkak bengkak satu badan. dah tak nampak kecomelan aku mase tu, kahkah. (sempat jugak menyelit)

berasa jugak la aku duk dalam wad dua hari, kena masuk air. and terpaksa aku jawab exam stpm satu paper kat wad. sedihhhh wuu. exam sengsorang atas katil. ehhh tak jugak, ade je tiga empat orang exam sekali ngan aku mase tuh tapi jauh giler ah masing masing. takleh nak meniru sikit sikit. caittttt. niat pon dah tak betol patot tak lulus paper tuh. bhahhahaah

lepas pada tu serik dah aku nak tido sembarangan. bile nak tido mesti tepuk tepuk bantal dulu. takot kejadian yang sama berulang lagi. malu wei bila masuk wad angkara pepijat, tak femes langsung penyebabnye. tapi yang best merasa la mak jaga aku kat sepital. heheh. biasenye aku yang jaga mak tapi mak pulak yang jaga aku. tapi kesian kat mak, tido kat kerusi jer, aku sedap berdengkur atas katil.

sape yang pernah kena benda ni tau ah azab dia macam mana. nak nangis je 24 jam. lagi teruk dari kena kutu atas kepala. aku siap nak ambik pisau nak garu, gatal yang amat.



No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..