Tuesday 26 July 2016

Pening + Loya = ???

Assalamualaikum...

lately ni aku selalu rase pening loya nak muntah segala macam makanan yang aku sumbat dalam mulut. biase ah bile da bosan tak tau nak watpe, mulut mintak keje ah nak mengunyah je. patot ah aku gemok selama ni, baru tau puncanya.

oppppp ! nak cakap aku pregnant ah tu... elehhhhhh. macam aku tak tau. aku bukan tak suke wei tapi taknak terlalu mengharap. lepas aku keguguran taon lepas, tiap-tiap bulan aku beli pregnant test bile lewat datang period. tapi bile selalu sangat dapat result negatif, aku dah fedup nak beli lagi. naik malu tebal muka patbelas inci tiap kali g farmasi. kadang aku suruh laki aku yang belikan, kahkah. dah die yang over nak tau sangat, hah pi la awak beli sendiri.

so semalam lepas makan ubat spital 2 bijik, still tak elok. suh laki tarik rambut kengkonon nak bagi kurang sikit ah rase sakit tuh tapi kalau dah tahap nak tercabut kulit kepala bukan tarik dah tu bang. hoverrr tau laki aku ni lau suruh buat pape. nampak benor tak ikhlasnye disitu sebab kacau die main game. pfftttt -_-

pastu perot plak ngade-ngade nak makan mi goreng. kebetulan ade pasar malam, aku ajak laki aku g beli. dah sakit kepala bagai memang takde maknenye lah mak kiah nak godek-godek periuk kuali kat dapur tu. laki aku ni pulak tamak, aku cakap 2 hinggit pon dah cukup sebab die kate nak makan roti canai 4 keping. giler kuat makan betoi laki aku ni. kahkah. ehhhh tak cukup, beli 3 hinggit la. roti canai 3 keping jer. aku dah warning awai awai, kalau die tak habiskan mi tu memang aku sumbat je dalam mulut die. at the end, memang tak habes ah. geram sungguh aku rase. grrrrr. tapi aku bersabo jer, takkan nak buat kekejaman sebegitu kat laki. tak masuk syurga wei, haha.

bile sampai kat umah sempat lagi ah aku pau jiran aku jeruk mangga muda. pening nak muntah yang amat sangat. die dah syak aku mengandung bagai dah. takpela, semoga doa-doa mereka termakbul, amin. hehe. dalam instagram fesbuk pon aku ade pos gamba jeruk tu. pastu ade ah sepupu sepapat aku dok ngomen kat situ. malas nak layan, hahhaha. kang makin dilayan makin menjadi dorang tuh. so wat ilek wat peace jer.

laki aku pon dok cakap aku mengandung jugak. tapi aku dah pesan awai awai kat die, jangan mengharap sangat nanti kecewa macam sebelum ni. lau ade rezeki, alhamdulillah. lau takde kite cuba lagi. =)

so korang yang bace ni doa-doakanlah aku cepat-cepat dapat baby. jeles tengok kawan sebaya semua dah ade anak. sobbssss =(

k ah, takleh nak ngadap pc lame-lame. nak muntah hijooo aku. hokay bai !


2 comments:

  1. Hai... Get well soon... Ada rezeki adalah kan... Take care...

    ReplyDelete
  2. hehe, tenkiu cikla.. insyaallah..

    ReplyDelete

Terima kasih sudi baca..