Monday 6 June 2016

Keguguran Part 3

nasib baik aku tak kena tahan kat wad, nasib baik aku tak kena D&C. nasib baik sangat-sangat sebab orang cakap D&C tu sakit. lagipun die turun habis ari tu, so dokter cakap tak yah cuci dah. so dokter bagi la aku cuti seminggu, suruh aku rest banyak-banyak. mase pantang mak jage, macam orang beranak jugak. orang cakap penjagaan orang gugur ni kena lebih sikit.

mase tu aku rase stress, nak nangis jer. aku bagitau laki aku mesti sebab aku salu ngadu penat, letih, tak suke bile muntah-muntah, die anggap aku tak suke die. menyesal sangat-sangat bile cakap macam tu. memang lah orang cakap dah takdir kan, rezeki belum ade tapi pemikiran, kata-kata kiter as a mom pon memainkan peranan penting jugak. ape yang kite ucapkan tu nanti jadi satu doa. walau macam mane pon perancangan Allah tu adalah yang terbaik. mungkin Dia rase aku tak mampu lagi nak jadi ibu, so Dia hold dulu. mane kite tau kan, da tertulis pon.

skang ni makin ramai kawan-kawan aku yang dah ade anak, yang tengah tunggu due. comel-comel plak tu, geram aku nengok. jeles tu memang ade kan tapi sabar camto jelah. sepupu laki aku yang gugur skali ngan aku ari tu pon dah pregnant 2 bulan. mak die eksaited citer kat aku. aku plak sedih bile orang tanye bile nak ade isi lagi. sape yang taknak anak. hemmm sabo jelah...

orang cakap rezeki tak kemane, insyaallah. sekian...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..