Monday 6 June 2016

selamat Berpuasa !

Assalamualaikum.

alhamdulillah, ari ni ari pertama kita berpuasa. kali kedua berpuasa bersama incik somi. taon pertama puasa kat umah mertua ngan umah opah, puasa beramai-ramai secara berjemaah orang kate, hihi. tapi taon ni berdua je ngan suami kat umah sendiri, umah sewa pon kire umah sendiri la ek. sahur tadi pon berdua jer, kalut jugak ah pagi tadi. lau dulu mak yang prepare semua, aku bangun makan jer. kihkih

mula-mula ni memang rajin ah bangun sahur tapi bile da seminggu puasa kompem jadi malas nak bangun. layankan ngantok, pastu tak sampai tengah hari dah lapar. sape suruh tak bangun sahur kan, haa padan muke. dulu time aku belajar, ade cikgu aku ni jenis tak bangun sahur. die minum air jer, orang lain sebuk makan nasi rebus air, die sedap terbungkang. die cakap lau die sahur nanti die lapa. uishhh cenggitu plak. aku tak boleh, kena sahur walaupun sahur ke tak same jer, bile da lapa tu lapa jugak, haha.

tapi ari pertama puasa agak tensen jugak ah datang keje. dorang pacak khemah bazar depan ofis aku, berderet aje. kebaikan die aku tak payah dah nak gi jauh-jauh beli makanan. tu memang aku suke ah tapi yang tak bestnye bile aku nak balek petang karang. dah la die pacak khemah depan ofis, petang karang kul 5 dah tentu ah sibuk. mesti jalan jem punye, aku ni dah la tak reti sangat nak bawak moto kalau jalan dah sibuk penuh ngan orang. acaner aku nak balek karang ni. laki aku plak gi keje kul 6.30 pagi. takkan aku nak terpacak kat ofis pepagi bute cenggitu dak sedangkan aku keje kul 8?? homaigaddddd. mak kiah stresss pulak. hishhhhh

korang tadi sahur makan ape? aku masak simple-simple jer. takdelah gulai ayam ker ape. telur dadar, ikan bilis goreng ngan pekasam jer. simple yakmat lauk aku tapi perghhhh sedapppp. tambah plak bile ade pekasam, acaner tah aku boleh sangkut ngan pekasam tu. padahal bau die mau satu taman rumah aku tu bau. tipu jer.

ari ni tak tau la nak masak ape, rase macam nak lauk simple-simple jugak. nak buat ayam masak lemak ke, ayam gulai ke ayam masak merah macam muak plak nak makan. baru kul 1 da cebok pikir nak masak ape, hahha. poyossss betoi ah. tapi laki aku ni memilih jugak bab makan ni, nak lauk sedap ajer, lauk simple-simple tak mau plak die. geram betoi aku.

k ah, selamat berpuasa semua. semoga puasa ari ni sempurna tanpa ade cacat cela, amin.





No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..