Tuesday 28 June 2016

Long Lasting Matte Hanzhikai


oiii merosss nye mak kiah. gojes sangat, kahkah. kali ketiga pkai, giler merah menyala mengerlip dah skang ni. mule2 pakai giler ah jakun. tak reti wei. buat cam lipstik biase, habis melekat atas bawah cam plastik. nangis-nangis nak g basuh. tonyoh punye tonyoh sampai luka bibir. hisss rase nak buang tang tu jugak. sampai somi dah marah, beli lagi benda pelik-pelik. oit cik abang, tak pelik aih, lipsetik jer pon. bukan benda eksotik. yang jadi eksotiknye bile tak pandai pakai. kahkah.

pagi tadi nak gi keje, makcik-makcik ngah siram pokok bunge nengok pelik jer, heran nau nau aku. teruk sangat ke merah aku ari ni? huduh sangat kah aku? wuuuuu.

sat gi bos aku masuk kompem die usya pelik semacam. buang tebiat gamaknye pekeja aku ni, hahahaa. ahhh lantakkan sajer, sistur punye suke lah sistur nak pakai merah menyala ker, hitam pekat ke, coklat purple kuning hijau pon.

sistur pakai lipsetik brand murah jer, beli kat pasar malam jer pon. huhuhu. saje jalan-jalan ajak suami ngan mak mertua, pastu nampak orang jual mekap-mekap. singgah la nengok jap. memang nak cari lipstik pon tp brand lain. dah hakak tu kate yang ni memang tak tanggal punye ah, so aku beli ler. yang warna gold tu lipstik kolagen, brand Collagen punye. best jugak pakai tapi bila makan, die cepat hilang. tapi still lagi aku pakai. takkan lah nak kua pi kedai beli santan nak pakai lipstik merah menyala ni, giler meroyan orang cakap nanti. haahhaha. bile aku kuar mane-mane, even gi kedai je pon, aku mesti calit jugak lipstik tu. taknak lah nampak pucat kusam sendu sangat kan. dah macam mak lampir plak nanti.huduhh. nak kuar umah pon rase yakin jer.

bila dah try lipstik baru ni memang boleh makan dengan riang ria lah ari raye nanti sebab long lasting kan, pastu takde dah masalah melekat kat cawan. so nanti tak payah dah nak tonyoh patbelas kali. hoiii suka sangat. nanti nak beli lagi lah, nak cari brand yang aku nak tu.

sistur pakai yang ni lah. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..