Thursday 2 June 2016

Keguguran Part 1

bile dapat tau aku pregnant, mak abah yang paling eksaited, seben mase tu still tak percaye, hahaha. die cakap aku tipu. sebelum aku tau yang aku pregnant, aku da beli pregnant test sebab aku rase pening-pening cam loya pon ade jugak. so aku test kat tandas ofis jer, jenis tak menyabo memang cenggini. tapi aku tengok line mase tue ade satu jer, lagi satu memang kabur giler ah, cam bayang-bayang jer. so aku tak expert la aku pregnant kan. pastu dalam seminggu pastu la kot, lau tak silap lah. kebetulan kawan aku ade kat umah. aku ngah masak-masak kat dapur. mase tu kitorang masak tomyam, aku memang antu tomyam. nak plak bile pedas-pedas kan. pehhhh merecik air liur, hahahaa. tapi tetibe rase macam bau tak bez jer, mungkin sebab letak seafood skali kot. so abaikan jelah.

pastu bile da siap masak aku duk depan. seben aku plak ambik alih, die goreng telur dadar. bile da masuk kuali, pehhhh bau die rase nak buang kuali tu jauh-jauh. busukkkkk gilerr ahh. aku cakap kat seben nape bau busuk sangat. kawan aku pelik ah, mane ade bau busuk ape kan, seben aku pon same. aku cakap ah telur tu bau busuk. die gi cium ah kot-kot telur busuk ke pe kan tapi elok je. aku siap nak muntah lagi, memang anti betoi bau telur tu. azab betoi nak tunggu die siap masak. seben aku cakap mungkin sebab hangit kot, tu yang die bau.

pastu bile seben aku goreng telur memang aku tak masuk dapur ah. kadang-kadang lari-lari masuk bilik air. nangis sesorang dalam bilik air sambil maki laki. Allah, berganda dose mase tu. bile dah tak tahan sangat, seben ajak gi klinik panel die. so kitorang gi lah sebab aku pon memang dah tak tahan sangat, salu pening-pening pastu asyik muntah-muntah jer. aku memang dah syak tapi macam was-was lagi lah. bile dokter cek, die tanye aku bile last aku period. so die duk buat kire-kire, die suruh aku buat test air kencing.

bile die da test, maka sah lah bahawa aku mengandung 2 minggu. Allah, terkejut, kelu tak terkate mase tu sampai dokter tu kate, 'ehh, awak tak hepi ke awak mengandung? uishhh bukan tak hepi tapi still terkejut. rupenye ade orang baru dalam perot aku ni.

aku pon keluar lah bile die dah habis cek. aku duduk tepi seben. die tanye dokter cakap ape. aku cakap ah yang aku mengandung tapi die boleh cakap yang aku tipu. giler nak tipu benda-benda camni. memang muke tak leh blah ah seben aku ni, memang die tak pecaye. aku pon dok gelak-gelak mase tu, lagi lah buat die tak pecaye. hahahahha.

pastu kaunter uh panggil ah name aku, die bagi ubat sume pastu die cakap utp test ngan vitamin ni tak termasuk dalam bil, so aku kena tambah duit sendiri, dalam rm36 lau tak salah. mase tu sies memang kitorang laki bini takde duit. aku dah cuak ah, camne ni nak bayar. kebetulan mak abah ade kat umah aku, laki aku col dorang suruh datang klinik tolong bayar. memang malu ah mase tu, nak tunggu dorang sampai kan, lame jugak ah. hahahah

so bile dorang sampai, dorang tanye la sakit ape nape kena tambah duit. seben aku cakap aku mngandung. "ape??? betoi ke ni ain? ain tak tipu mak ke? takpe-takpe, demi cucu mak bayarkan." macam peluru berpandu soalan die. hahahaha. nasib la mase tu mak ade, lau tak memang tak tau la nak mintak kat sape. sebab tu lah aku cakap mak abah orang pertame yang eksaited. hihiiihih. still dalam kete pon tak habis lagi soalan depa, nak kepastian kan.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..