Friday 24 June 2016

Stress !

ahhhh stresss sangat-sangat. aku stress ngan diri sendiri? kenapa? okayyyy.. meh nak list down nape aku stress sangat tu.

1) blog sepi
- dulu kemahen niat dalam hati, nak update blog hari-hari. nak cari jugak idea nak masukkan dalam blog ni even otak dah beku sekalipun. tapi bile dah semangat yang teruja giler dulu tu hilang, terus malas nak bukak blog. alahhhh, taip panjang-panjang, citer banyak-banyak pon bukan ade orang nak bace. aku bukak, aku taip, aku baca. stressssss

2) baju dah tak muat
- yang ni makin meluat ngan diri sendiri. orang lain puasa jugak tapi boleh maintain badan tapi aku ni? whyyyyyy.. nape payah sangat nak kurus oi. selera, plissss dont do this to me. jumpe kawan kat bazar ramadan ari tu, ehhh ain ! dah mengandung ke? wahhhh tahniah. erkkkk. tak mengandung pon, gemok jer, lemak bersepah. hishhh malu. baju kurung yang aku pakai gi keje pon da ketat sikit kat bahagian kain tu. aiyakkkk. tambah lagi 4 kilo stress aku.

3) kulit kering
- aku rase kulit aku tak sesuai lah pakai skincare nour ain ni. aku dah try dua bulan kot. tapi still takde perubahan pape, malah buat kulit muka aku jadi kering. skincare ni kena tengok kulit jugak, tak semua sesuai kan. maybe tak sesuai ngan aku. so kena tukar skincare lain lah nampaknye pasni. tapi tak tau dah nak pakai ape oiii

4) baju raya mane?
- raya dah nak dekat tapi baju raye takde lagi. wuuuu, nangis tepi tangga. orang lain dah ade patbelas pasang dah tapi aku satu pon takde lagi. semua bende takde lagi. semua cari last minute, bajet pon lebih la maknenye. hishhh tak pandai langsung manage akaun. awal-awal taknak beli sikit-sikit. patot la jiran aku tu bulan empat dah start beli baju raye.

hahhhh, tu lah yang buat aku stress dua tiga menjak ni. hormon pon tak stabil dah. nak kena kawal balik ni, kawal pemakanan, kawal emosi. kalau emosi tak stabil, semua jadi kacau. wuuuuu




No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi baca..